Hajóink



A "kalóz" típusú jolle, optimális hajótípus a kezdő vitorlázók számára, ennek ellenére a haladó vitorlázók is teljes mértékben ki tudják használni a hajó képességeit, és teljes értékű élményben gazdagodhatnak.

Legideálisabb esetben 3 fő tudja teljes kényelmében haszánli ezt a hajóosztályt, de 4 fő által is kiválóan használható. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RED AXE: nincs vízen

NEREIS: nincs vízen

ALBATROSZ: nincs vízen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RED AXE

A Red Axe (vörös fejsze) jollénk a Remetei Vitorlás Szövetség flottájának első sporteszköze volt. Egy műszálas, gyártott kalózt sikerült megvennünk.
A felújítási feladatok tanulópályája volt ez a hajó. Minden felújítási feladatot, prakitkát ezen tökéletesítettünk. A hajó a tatai Öreg-tóról érkezett, ott oktatóhajóként szolgált. Ez a hajó testén is szemmel jól láthatóan is látszott. Szerkezetileg ezek nem befolyásolták a hajó teljesítőképességét, viszont hosszú távon ezekkel a problémákkal foglalkozni kellett (a tanulóhajó mivolta miatt a hajó orra igen mélyen több helyen letöredezett, repedés a hajó belső felületén). Ezek után kezdődött a hajó festése, lakkozása, kötélzet cseréje, kormány teljes mértékű felújítása, korrodálódott svert helyreállítása. A felújítási folyamatok alatt nagyon sokat fejlődtünk, tanultunk, maga a hajó felépítéséről, fizikai mechanizmusáról.
Még a nyáron vízre került a hajó, és aktívan igénybe is vettük. Azóta aktívan alakítottuk, a használhatóság jegyében.

NEREIS

Az Nereis (tengeri nimfa) nevű kalóz jollénk 2024 júliusában került hozzánk. Az előélete a hajónak egyszerű. Ez a kalóz a Piarista Vitorlázó Egyesület tulajdona évek óta. Sajnálatos módon 2023-ban, erős szélben, a horgonyzás szabályait nem ismerve a vitorlázó fiatalok a vízen hagyták egy ebéd időtartamára. Miután újra használatba akarták venni a hajót, az már a part szélén álló hatalmas kövek oldalához vergődött. Így ezen a házi készítésű hajótesten a laterálfelület egyik pontján repedés keletkezett, melynek a javítására az egyesület idő hiányában már nem vállalkozott. A piaristákkal állandó szakmai eszmecsere folyamán napvilágra került az az információ, hogy ezt a kalózt ezeknek az információknak tudatában leselejtezésre ítélték. Szerencsénkre a Piaristákkal ápolt jó viszony lehetővé tette, hogy a kalózt hiányosan, szerkezeti problémákkal, de egyben, a mi tulajdonunkká váljon. Július végén a hajó szükséges és teljes mértékben elégséges javítása után a hajó Balatonberényből Balatonszárszóra a saját "lábán" hajózott át. Ezt a körülbelül 40 kilóméteres távot a hajó elsőfokú viharjelzés terhe mellett, megközelítőleg 4,5 óra alatt tette meg, mely eredmény minket is meglepett. A hajó azóta teljes mértékben kiszolgálja a vitorláztatására irányuló igényeket.


ALBATROSZ

2024 őszén jött szóba egy piaci ár alatt megvásárolható hajó lehetősége. A másik két hajóval való foglalkozás kitette az erre szánt időnket, de a hajó állapota, az alacsony ár, hoszabb távú befektetésnek bizonyult. A Velencei-tóról érkező hajó, igen gyorsan került a tulajdonunkba. A hajó szerkezetileg átalakított, egy 420-as jolle árbóca lett átalakítva. A hajó jó állapotban érkezett hozzánk, és a 2025-ös év tavaszán kezdődik a testreszabása.

Készítsd el weboldaladat ingyen!